چرا بهتر است که فرش هایتان را به قالیشویی بدهید؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

قالیشویی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، و آمدن دستگاه‌ها و مواد شوینده قوی، آسانتر و سریعتر شده‌است. قالیشویی امروزی بیشتر در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های قالیشویی، و با دستگاه‌های مرکز قالیشویی در رباط کریم انجام می‌پذیرد و برای خشک شدن فرشهای شسته شده، از گرمخانه استفاده می‌شود. البته همچنان در بعضی از نقاط ایران و خاورمیانه، هنوز به صورت دستی نیز انجام می‌شود.

قالیشویی فرش‌ها به دو نوع فرشهای ماشینی و فرشهای دستباف تقسیم می‌شود؛ که نوع شستشوی فرش و مواد شوینده، متناسب با نوع فرش انتخاب می‌شود.

قالیشویی به عنوان شغل در ایران ثبت شده‌است و دارای اتحادیه قالیشویی و صنف قالیشویی می‌باشد. اتحادیه صنف قالیشویان تهران در سال ۱۳۵۱ تأسیس گردیده‌است. با توجه به کمبود منابع آبی امروزه در ایران از دستگاه‌های اتوماتیک جهت شتشوی قالی و با قابلیت بازیافت آب مصرفی استفاده می‌شود.

روش شستشوی فرش

بسیاری از مشکلات که موجب کاهش عمر فرش می‌شود؛ هنگام شستشوی فرش در خانه رخ می‌دهد. حقیقت آن است که خانه و حیاط و… محیط مناسبی برای شستشوی فرش نیست. از سویی شستشوی فرش کاری تخصصی است؛ که در صورت استفاده از روش‌های اشتباه می‌تواند آسیب‌های جدی به فرش وارد کرده و از عمر فرش بکاهد. پس قبل از هر توضیح بیشتری اکیدا توصیه می‌کنیم شستشوی فرش‌های خود را به بهترین قالیشویی با خدمات تخصصی در این زمینه بسپارید.

در قالیشویی ها چه می گذرد؟

شاید بارها این سوال را از خودتان پرسیده باشید که اصلا در یک کارگاه قالیشویی چه می گذرد؟ بد نیست بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تولید انواع ماشین قالیشویی، از روش های مختلفی برای شستن انواع فرش و قالی استفاده می شود. فرش های ماشینی، فرش های دستباف و یا انواع موکت ها هر یک با توجه اینکه چقدر کثیف هستند و با توجه به جنس شان به روش های مختلف و با مواد پاک کننده‌ی مختلفی که متخصصین حاذق در قالیشویی  تشخیص بدهند شسته می شوند. به طور کلی روش های قالیشویی بر اساس میزان مکانیزه بودن شان را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

 

  • روش دستی قالیشویی (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک)
  • روش اتوماتیک (توسط انواع دستگاه قالیشویی اتوماتیک با نظارت متخصصین قالیشویی)

 

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی ممکن است از هر یک از این روش ها برای شستن قالی استفاده شود. در هر صورت فرآیند غبارگیری، شستشو با آب، بخارشویی یا خشکشویی، آبگیری و خشک کردن فرش در هر یک از این روش ها به طور کامل انجام خواهد گرفت.

چرا بهتر است که فرش هایتان را به قالیشویی بدهید؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را متقاعد کنند تا به جای آستین بالا زدن برای شستن فرش هایتان به دنبال استفاده از خدمات قالیشویی باشید. اول و مهم تر از همه این که با این روش نه تنها کار نظافت قالی هایتان را به دست افراد کاردان می سپارید، بلکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز در مصرف آب کشور می کنید. چرا که متخصصین قالیشویی موظف اند که با توجه به استانداردهای صنفشان، کار را به صورت کاملا اصولی و درست انجام دهند.

همچنین جالب است بدانید که قالیشویی ها اغلب علاوه بر شستشوی تخصصی انواع فرش ها و تابلو فرش ها، خدمات دیگری نظیر لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم آن ها را نیز ارائه می دهند که بسیار کاربردی است. همچنین شستن فرش های رنگ روشن یا انواع فرش ابریشم از حساسیت بسیار بیشتری برخوردارند که این متخصصین صحت و سلامت هر نوع فرشی را پس از شستشو تضمین می کنند.

جالب است بدانید که خدمات قالیشویی در منزل نیز توسط بسیاری از این شرکت ها ارائه می شود. حالا خودتان بگویید که با این همه مزایا کدام روش بهتر است؟ آستین بالا بزنید، خسته شوید و ریسک کنید یا با خیال راحت فرش کثیفتان را به یک متخصص قالی شویی بدهید و آن را تمیز تحویل بگیرید؟

امروزه کم تر کسی حاضر است در خانه اقدام به شستشوی سنتی فرش ها نماید ، چراکه ضمن اینکه آب آشامیدنی هدر می رود ، اینکار کمی سخت نیز هست و حتی ممکن است به شیوه درست و اصولی انجام نشود و به تار و پود فرش آسیب وارد شود. به همین دلیل اغلب افراد به دنبال بهترین قالیشویی در محل زندگی خود هستند تا شستشوی فرش های خود را به آن ها بسپارند. اگر به دنبال قاليشویی در رباط کریم هستید به ویژگی های بهترین قالیشویی توجه کنید.

  • قالیشویی مورد نظر باید عضو رسمی اتحادیه بوده و تابع قوانین اتاق اصناف ایران باشد.
  • قالیشویی های که بدون واسطه فعالیت می کنند ، خدمات را با قیمتی به صرفه تر به مشتریان ارائه می کنند.
  • فرش ها پس از شستشو باید به صورت لول و کاور شده به مشتریان تحویل داده شود.
  • داشتن سرویس شبانه روزی نیز می تواند در ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی تاثیر گذار باشد.
  • بهتر است در قاليشویی در رباط کریم که انتخاب می کنید ، خدمات رفوگری نیز ارائه شود تا شما بتوانید مشکلات فرش خود را نیز برطرف کنید.
  • خشک کردن فرش با تجهیزات لازم در خشکشویی ها نیز از دیگر ویژگی های یک قاليشویی خوب در رباط کریم می باشد.




:: برچسب‌ها: فرش ، قالی ، قالیشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: